It is a system of modifications of forms in relation to time, occupying the same space.
It is not geared towards static geometric forms, but rather dynamic, variable, n-dimensional, transcendent in relation to time.
Imagine a flower opening in relation to time x. If we have n-realities and forms in relation t time.
Imagine a cocoon opening up forming a butterfly.
Imagine a chick sticking out of the egg.
Or even imagine a bird flapping its wings to take off.
That is, for each situation there are formats, angles, algebraic variables and statistics for the formation of transcendent calculations, and a variable metric system, the same with the topology in which the groups of forms are temperamental and futuristic, that is, they can only Return through images back in time.
Thus, there is also a ne dimensional transtopometry for forms and motions, as well as a Graceli systematics, which can be used as geometry, topology, calculations, statistics, matrices, graphs, and algebra.
In this we see another type of geometry that is not the plane nor the curve, but the transdimensional, dynamic and temporal.
Where the essential are not the angles between the parts, or curved forms, but a range of shapes for every minute instant.
With great modifications it is seen that an angle tends to have four-dimensional variations, not just two-dimensional.
Imagine a dog that runs after its owner in ascents and descents [see Graceli's dog paradox], and according to the speeds of both have varying angles in every minute instant in relation to the approach. Thus in this infinitesimal variational system in relation to space and time one has a calculation, a four-dimensional transcendental algebra, and a topology that changes with time and positions and velocities, and also that one must take into account the formations of the angles and formats of the Movements in relation to positions and at each moment.
And the tangents that change with these infinitesimal movements and approximations.
Thus, there is also a systematic transcendent four-dimensional Graceli.
This changes some concepts within four-dimensional geometry.
And if one takes into account an elastic system with points that vary according to the stretching by time, there is also a five-dimensional system.
Or even a system of son wave fluxes, or oscillatory waves in the water, or even thermal radiation on soils during the midday in bright sunlight.
That is, a hexadimensional systematic.
Where also the elements of the topology are variable according to the elements of geometry, dynamics, algebra and in the formation of an infinitesimal calculation.
transtopometria dinâmica variacional Graceli. E sistemática Graceli n-dimensional transcendente.
É um sistema de modificações de formas em relação ao tempo, ocupando o mesmo espaço.
Não é voltado para formas geométricas estáticas, mas sim dinâmicas, variáveis, n-dimensionais, transcendentes em relação ao tempo.
Imagine uma flor abrindo em relação ao tempo x. se terá n-realidades e formas em relação tempo t.
Imagine um casulo se abrindo dando forma a uma borboleta.
Imagine um pinto saindo do ovo.
Ou mesmo imagine um pássaro batendo as asas para levantar vôo.
Ou seja, para cada situação se tem formatos, ângulos, variáveis algébricas e estatísticas para formação de cálculos transcendentes, e um sistema de métrico variável, o mesmo com a topologia em que os grupos das formas são temperais e futuristas, ou seja, apenas podem retornar através de imagens voltando no tempo.
Assim, se tem também um transtopometria ne dimensional para formas e movimentos, e também um sistemática de Graceli, que tanto pode ser usada como geometria, topologia, cálculos, estatísticas, matrizes, grafos, e álgebra.
Nisto se ve outro tipo de geometria que não é a plana e nem a curva, mas sim a transdimensional, dinâmica e temporal.
Onde o essencial não são os ângulos entre as partes, ou formas curvas, mas sim uma gama de formas para cada ínfimo instante.
Com grandes modificações se ve que um ângulo tende a ter variações quadrimensional, e não apenas bidimensional.
Imagine um cão que corre atrás de seu dono em subidas e descidas [ver paradoxo do cachorro de Graceli] , sendo que conforme as velocidades de ambos se tem ângulos variados em cada ínfimo instante em relação à aproximação. Assim neste sistema variacional infinitésimo em relação a espaço e tempo se tem um cálculo, uma álgebra transcendente quadrimensional, e uma topologia que muda com o tempo e as posições e velocidades, sendo também que se deve levar em consideração as formações dos ângulos e formatos dos movimentos em relação à posições e a cada momento.
E as tangentes que mudam com estes movimentos e aproximações infinitesimais.
Assim, se tem também uma sistemática Graceli quadrimensional transcendente.
Isto muda alguns conceitos dentro da geometria quadrimensional.
E se levar em consideração um sistema elástico com pontos que variam conforme o esticamento por tempo se tem também um sistema pentadimensional.
Ou mesmo um sistema de fluxos de ondas de son, ou ondas oscilatórias na água, ou mesmo de radiação térmica sobre solos durante o meio dia em sol intenso.
Ou seja, uma sistemática hexadimensional.
Onde também os elementos da topologia são variáveis conforme os elementos da geometria, da dinâmica, da álgebra e na formação de um cálculo infinitesimal.
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